A kaposvári húskombinát 25 évvel ezelÅ‘tt került a Pedranzini család többségi tulajdonába. Az elmúlt negyedszázad alatt a vállalat hazánk egyik jelentÅ‘s húspiaci szereplÅ‘jévé vált, s ma már az a célja, hogy néhány éven belül hasonló pozÃciót vÃvjon ki Európában is.
Az OTP Agrár cikkében – mely az elismerés apropójából készült – Giacomo Pedranzini azt mondta: az Ãgéret földjét látta meg Magyarországban, ezért döntött 1994-ben egy alpesi gazdálkodó család sarjaként az itteni befektetés mellett. Családja a földművesség és az állattenyésztés mellett hús- és tejfeldolgozással foglalkozik Olaszországban. Pedranzini felidézte: amikor megvették a Kaposvári Húskombinátot, az egy felszámolás alatt álló, ezer embernek munkát adó cég volt. A Kometa azóta számos technológiai fejlesztést hajtott végre, emellett ma már több mint ezer embert foglalkoztat. Arra is büszke, hogy 25 évvel ezelÅ‘tt még 10-15 olyan magyarországi húsipari cég létezett, amelyik a vágástól a szalámi szeleteléséig a teljes termelési folyamatot uralja, de mára csak a Kometa tudta megÅ‘rizni ezt a modellt.
Giacomo Pedranzini – fotó: Kometa
A vállalkozás alapvetÅ‘ értékeiként a becsületességet, a szorgalmat és a kitartást emlÃtette. A legnagyobb kihÃvást a cég számára a 2007-2012-es idÅ‘szak jelentette, amikor a gazdasági világválság miatt több magyar húsipari cég tönkrement. A Kometa képes volt ötvözni a magyar és az olasz hagyományokat, felhasználva ehhez a kiváló magyar alapanyagot, Ãgy is segÃtve az agráriumot.
Hogy mennyire hazájának érzi Magyarországot, azt jól érzékelteti a következÅ‘ mondata: „Mi olaszok, túl optimisták vagyunk, és mi magyarok, reálisabban gondolkodunk, de túl pesszimisták vagyunk. Jó lenne vegyÃteni ezeket a tulajdonságokat, és reálisabban, de mindig optimista módon dolgozni és menni tovább" – tette hozzá.
A Kometa a magyar húsiparban betöltött jelentÅ‘s piaci szerepét kiterjesztené a kontinensre is: céljuk az, hogy öt-hét éven belül az európai piacon is hasonló pozÃciót érjenek el.
A számok szerint a Kometa intenzÃv növekedési pályán van: idén 90-95 milliárd forint árbevételre számÃt, tavaly 75 milliárd, 2022-ben pedig 56 milliárd forint forgalmat mutattak ki. Heti 12 ezer sertést vágnak és ha az éppen érlelt szalámikat egymás mögé helyeznék, az Kaposvártól Budapestig érne.
A vállalatnál úgy látják, hogy célszerű egyre inkább az integráció felé fordulniuk, hiszen az alapanyag-biztonság mellett a volatilitás csökkentése is mind fontosabbá válik. Stratégiájukhoz tartozik, hogy sertésfarmok épÃtésével, fejlesztésével növelik az üzleti érdekeltségüket, melyek megvalósÃtásában az OTP Agrár segÃti a vállalkozást.