Hosszú évek után idén márciusban tért vissza a boltok polcaira a legendás Traubisoda, melynek gyártását a Márka Üdítőgyártó Kft. vette át. A nosztalgikus szőlős üdítő három változatban – klasszikus, cukormentes és kékszőlő ízű – került forgalomba, 1,75 literes PET-palackos kiszerelésben. Ám az öröm nem tartott sokáig: április elején még több Lidl, Interspar és Penny üzletben is megtalálható volt, de a hirtelen megugró kereslet pillanatok alatt kiürítette a raktárakat. Erről írt a Világgazdaság.


Pécskövi Tibor, a Márka ügyvezetője elmondta, hogy az éves tervezett mennyiség közel felét már április végére eladták. Noha a gyártás képes kiszolgálni az igényeket, a boltok terméklistázási gyakorlatai megnehezítik az üdítő országos elérhetőségét. Míg néhány lánc állandó szortimentbe vette fel a Traubisodát – ilyen a Reál, a Coop, a Metro, az Auchan és a Tesco –, addig mások csupán rövid, egyhetes akciók keretében kínálják, korlátozott mennyiségben.

A termék előélet nélküli újraindítása miatt több kereskedő óvatosan, kisebb mennyiséggel indította a kampányokat, így nem meglepő, hogy sok helyen szinte azonnal elfogytak a készletek. Egyes helyeken szinte lehetetlen volt ráakadni a palackokra – még március végén és április elején rövid időre ugyan megjelent a Lidl, Interspar és Penny boltjaiban, de utána eltűnt, és új készlet nem érkezett.



Pécskövi ígérete szerint júniusra a legtöbb kereskedelmi egységbe legalább egyszer visszatér a Traubisoda. Emellett újabb kiszerelések is érkeznek: június elején várható a 330 ml-es dobozos változat, később pedig a félliteres PET-palack is bővíti a kínálatot.

Indexkép: Facebook